AQUABELA
Láska pre Vaše telo...
Skip Navigation Links

INTENZÍVNY INTERVALOVÝ TRÉNING


HIIT ( Intenzívny intervalový tréning) je pomerne známym pojmom najmä u fitness modelov a vytrvalostných športovcov, ktorí ho využívajú na zrýchlenie metabolizmu a spaľovanie tuku. Je to typ intervalového tréningu, ktorý sa vykonáva v krátkych časových úsekoch v kombinácii s malými fázami odpočinku a vôbec sa nebojíme odvážne tvrdiť, že práve HIIT je najúčinnejším typom kardio cvičenia, ktoré možno vykonávať menej ako 30 minút a takmer kdekoľvek.​
Pri relatívne nízkej intenzite tréningu, ale udržiavaním rovnakého tempa dochádza k efektívnemu spaľovaniu kalórii, ktoré pochádzajú hlavne z tukových zásob. Ak napríklad pri chôdzi spálite 100 kalórii, 85 % z nich pochádza priamo z podkožného tuku. Je potrebné udržiavať tepovú frekvenciu v intervale 120-140 úderov za minútu, tj. približne na úrovni 65 % vašej maximálnej tepovej frekvencie.

Cvičenie nie je vhodné pre ľudí s kardiovaskulárnym ochorením a veľkou nadváhou !

  1. HIIT zvyšuje kľudový metabolizmus aj 24 hodín po tréningu a spaľuje najmä tuky pre fungovanie základných funkcií tela v tomto období. Navyše stratené zásoby glykogénu v pečeni sú obnovené v čase po tréningu najmä z tukových zásob v tele.
  2. Zlepšuje inzulínovú senzitivitu v svaloch.
  3. Zvyšuje oxidáciu tukov v svaloch.
  4. Znižuje apetít v čase po tréningu.